Monday, June 29, 2009

Komplot - Episod 7

Aku kembali tersedar apabila kedengaran azan subuh dari surau sekolah. Aku sangat arif alunan suara yang sedang berkumandang itu. Aku tidak syak lagi, itu semestinya suara Yatim aka ustaz, tukang azan, pak iman, ustaz dan kepala agama bagi aktiviti hostel kami. Kalau teringin mendapatkan nasihat agama jumpalah si Yatim ini. Tapi, masa tu, aku mana reti nak mintak-mintak nasihat. Ruginya aku!

Lantas aku bangun dan kembali ke bilik aku untuk mempersiapkan diri , mandi, solat dan berbaju sukan. Seperti dijanjikan cikgu Zul sudah bersiap menunggu di hadapan balai pengawal, menanti dengan sabar kedatangan semua ahli kumpulan kami. Cikgu buat sedikit kejutan rupanya, pagi itu bukan kami sahaja yang kena berstamina ke pantai, tetapi jugak ahli pasukan hoki perempuan.

Pagi itu, kami berderap komando ke pantai. Tapi kali ini, semua berazam agar tidak ditinggalkan di belakang pemain pompuan. Semua berlagak nak tunjuk hebat! Tapi memang kami hebat, minggu sebelum nie kami dah berlari mendaki Bukit Pelindung.

Dengan motivasi cerita tentang matahari pagi sedang naik yang cantik di tambah pula di ekori oleh peserta wanita. Dengan pantasnya kami tiba ke pantai teluk cempedak! Setelah membuat sedikit senaman ringkas sambil berlagak kepada pengunjung lain, Cikgu zul lepaskan kami untuk acara bebas. Pagi yang nyaman, ramai mengambil keputusan untuk melihat mentari naik. Tapi kami harus kembali ke hostel semula dengan berjalan kaki.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...